Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Günümüzde gelişen teknolojinin hayatımıza en çok etkiyen
ürünlerinden biri olan cep telefonunun hem öğrenci hem de
öğretmenin bakış açısı üzerinden ele alınarak; eğitimdeki
yerini ve öğrenci öğretmen etkileşimindeki durumunu saptayabilmektir.
Uygulanan anketler sonucunda öğretmenlerin bir kısmı derse
cep telefonu getirmelerinin ve/veya derste cep telefonu
kullanmalarının olumsuz bir durum olmadığını düşünürken
öğrenciler bu durumdan etkilenmektedir. Ayrıca öğrencilerin bir
kısmı derste cep telefonu kullanılması gerektiğini savunsa bile
bu durumun sonuçları öğrenci öğretmen ilişkileri üstünde
birçok olumsuz etkisi ola- bilmektedir.Bu durum öğrencinin
derse karşı ilgisinin azalması ve/veya öğretmenin ilgili
öğrenciye karşı tepkili yaklaşması kadar büyük boyutlara
taşınabilmektedir. Bu durum öğrencilerin gözünde olumsuz
olduğu kadar öğretmenlerin gözünde de olumsuzdur.
Anketler sonucunda öğrenci ve öğretmenlerin ortak görüşleri
paylaştığı konular da olmuştur.Örneğin öğretmenin derste cep
telefonuyla konuşması veya öğrencinin derste cep telefonuyla
ilgilenmesi başarıyla doğrudan ilgili olmadığı
gözlenmiştir.Ayrıca, ihtiyaç olduğu zamanlarda öğrencinin ve
öğretmenin dersi sabote etmemek kaydıyla sınıfa cep
telefonlarıyla girmelerini her iki taraf da hoşgörülü
karşılamışlardır.Öğretmen ve öğrencilere yapılan ankette her
iki anket sonucunda derse cep telefonuyla girmenin kesinkes
kurallarla yasaklanmasının da öğrenciyi derse cep telefonuyla
girmeye ve ders esnasında cep telefonunu abartılı bir şekilde
kullanmaya teşvik ettiğini düşündükleri görülmüştür.

Yeni Yorum Gönder 


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Eğitim ve Ögretim Eğitim ve Ögretim
Bumerang - Yazarkafe