Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2015 2. dönem 6.sınıf şök toplantı tutanağı
#1
dosyanın word halini ekten indirebilirsiniz
……………….. ORTAOKULU
2014-2015 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 6 /.. SINIFI II. DÖNEM
ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR


Toplantı Tarihi : ../…/2015
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantı Saati : 15:00
Toplantıya Katılanlar : ………….. (Müdür Yardımcısı)
Öğretmenler;
Türkçe
Matematik
Fen Bilimleri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İngilizce
Görsel Sanatlar
Beden Eğitimi
Müzik
Sosyal Bilgiler
Bilişim Teknolojileri



……….. Ortaokulu 6/.. sınıfı şube öğretmenleri, 2089 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan eğitim ve öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine ilişkin yönerge gereğince yukarıda belirtilen yer, tarih ve saatte toplanarak tespit ettiği gündem maddelerini görüşüp aşağıdaki kararları almıştır.














GÜNDEM MADDELERİ

1. Açılış ve yoklama.
2. Sınıfın genel durumunun görüşülmesi
3. 6 / .. Sınıfına derse giren öğretmenlerin görüşleri
4. Öğrencilerin yetenekleri.
5. Maddi durumu kötü olan öğrencilerin tespiti
6. Öğrencilerin derslere karşı ilgisi ve başarı durumları
7. Öğrenci başarısızlıklarının nedenleri ve başarıyı arttırmak için alınacak tedbirler
8. Öğretmen-öğrenci ilişkileri
9. Öğrencilerin verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmesi.
10. Derslerin, öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde işlenmesi.
11. Hazırlayıcı kurslar ve kültürel etkinliklere katılma
12. Öğrencilere kendine güven duygusunun kazandırılması.
13. Öğrencilerin ailevi problemleri ve çözüm yolları.
14. Öğrencileri araştırmaya yöneltme
15. Öğrencilerin beslenme durumları.
16. Temizlik, düzen, kılık-kıyafet
17. Mesleki rehberlik.
18. Dilek ve temenniler.




GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

Madde 1: Okul Müdür Yardımcısı …………… başkanlığında, okulumuz öğretmenler odasında ……..2015 tarihinde, saat …….’de Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı. Yapılan yoklamada 6/…. sınıfında derse giren bütün branş öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Yeni eğitim-öğretim yılının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı.

Madde 2: Sınıfın başarı durumunun orta düzeyde olduğunu ifade eden ……., sınıfta takdir ve teşekkür alan öğrencilerin olduğunu, bazı öğrencilerin çok az bir puanla teşekkürü kaçırdıklarını, zayıfı olan öğrencilerinde olduğunu söyledi. Ayrıca 6/… sınıfı Rehber Öğretmeni …….. uyguladığı anketler ve yaptığı gözlemler sonucunda sınıfın genel durumunu şu şekilde belirlediğini belirtti: ……, ………………….. sınıfın en başarılı, azimli, dürüst, çalışkan, sorumluluk sahibi öğrencileridir. ……………………………………………………. okul kurallarına uyan, arkadaşlarına ve öğretmenlerine saygılı, uyumlu ve arkadaşlarına karşı nazik davranan öğrencilerdir. Diğer öğrenciler orta hali öğrencilerdir.
…………………. sınıfın en sessiz öğrencileridir. …………………. sosyal faaliyetlere katılan, sınıfın en aktif öğrencileridir. …………………………….. arkadaşlarına bazen kaba davranan bir öğrencidir. Bu öğrenciler arkadaşlarından gelen şikâyet üzerine Sınıf Rehber Öğretmeni …………. tarafından uyarılmışlardır.

Madde 3: Türkçe Öğretmeni ……………, bu sınıfa bu sene girmesine rağmen sınıfı yeterince tanıdığını, başarı açısından fazla sorun olmadığını, ancak davranış bozukluğu olan bazı öğrencilerin bulunduğunu söyledi.
Matematik Öğretmeni …….. söz alarak, Dersler de genel olarak başarılı ve istekli öğrencilerle dersi işlediğini, arka sıralarda oturan bazı erkek ve kız öğrencilerin derse ilgisiz kaldıklarını, bunun da doğal olarak başarıyı olumsuz etkilediğini ifade etti.
İngilizce Öğretmeni ………….. söz alarak “Bazı öğrencilerde görülen davranış bozukluklarının bu dönem büyük ölçüde giderildiğini, bunun da öğrencilerde az da olsa çalışma isteği meydana getirdiğini, bu durumun doğal olarak başarıyı olumlu etkilediğini” söyleyerek ancak buna rağmen sınıfın huzurunu bozan ve dersin gidişatını olumsuz etkileyen öğrenciler olduğunu belirtti.
Fen ve Teknoloji öğretmeni ………., “Sınıfta başarılı öğrencilerin bulunduğunu ancak derse ilgisiz kalan ve dersi dinlemeyen öğrencilerin sınıfın huzurunu bozduğunu, bunun da diğer öğrencileri olumsuz etkilediğini söyledi.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ………………., “PYBS Sınavlarına hazırlanan öğrencilerin dışında ciddi ve planlı çalışma içinde olan öğrencilerin olmadığını, bunun da sınıfın genel başarı durumunu olumsuz etkilediğini” söyleyerek, ders esnasında sürekli konuşan ve bir şeylerle ilgilenen öğrencilerin diğer öğrencileri de olumsuz etkilediğini belirtti.
Sınıf Rehber Öğretmeni …………. “ Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarının orta-dar düzeyde olduğunu, derslere fazla ilgi göstermemeleri öğrencilerin başarı durumlarını olumsuz etkilediğini ancak kendilerine gerekli yakınlık ve rehberlik verildiğinde başarılarının daha da artacağına inanıyorum” dedi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………., öğrencilerin başarılarını artırmak ve test çözme kabiliyetlerini geliştirmek için konu sonlarında test uygulaması yapılması gerektiğini, fakat bunun yanında davranış bozukluğu içinde olan öğrencilerin diğer öğrencilere kötü örnek olduğunu ifade etti.
Beden Eğitimi Öğretmeni ……….. öğrencilerin spor, sosyal ve kültürel faaliyetlere yönlendirilmesi gerektiğini belirtti. Diğer öğretmenler de bu görüşlere katıldılar.

Madde 4: Bazı öğrencilerin değişik sanatsal yetenekleri vardır. ………….. futbol alanında, Tiyatro alanında ……………….. yetenekli öğrencidir.

Madde 5: Maddi durumu kötü olan öğrenciler ……………………………..….. olarak tespit edilmiş ve bu konuda okul idaresi bilgilendirilmiştir.

Madde 6: Bazı öğrencilerin derse ilgisinin yeterli düzeyde olduğu ve bu durumun derslerindeki başarılarına da yansıdığı belirtildi. Bazı öğrencilerin ise derslere karşı ilgisiz kaldığı ve bu öğrencilerin oldukça başarısız olduğu Matematik Öğretmeni ………. tarafından belirtildi. Bu öğrencilerin özellikle ailevi problemleri olan, ailelerinin ilgi duymadığı öğrenciler olduğu Fen ve Tek. Öğretmeni …………. tarafından belirtildi. Öğrencilerin problemlerinin aşılması ve başarılarının artırılması için bu öğrencilerle ve velileriyle sık sık görüşme yapılması gerektiği Sosyal Bilgiler Öğretmeni …………… tarafından belirtildi.

Madde 7: Öğrencilerin genellikle sayısal derslerde başarılarının düşük olduğu bunun da tekrar eksikliğinden ve verilen ödevlerin tam olarak yapılmadığından kaynaklandığı, velilerin verilen ödevlerin yapılması konusunda öğrencileri takip etmesi gerektiği Matematik Öğretmeni …………. tarafından belirtildi. Öğrencilerin işledikleri konuları günlük olarak mutlaka tekrar etmesi gerektiği ve bu konularla ilgili bol bol test ve soru çözülmesi gerektiği Fen ve Teknoloji öğretmeni ……….. tarafından belirtildi.


Başarıyı Artırmak İçin Alınan Tedbirler
*Öğrencinin derslere aktif katılımları sağlanacak.
*Öğrenciler için okul rehber öğretmeni tarafından ders çalışma planı yapılacak.
*Öğrenciye, evde uygun ders çalışma ortamının hazırlanması için veli bilgilendirilmesi sağlanacak.
*Öğrencinin evde ödev kontrolünün yapılması sağlanacak
*Öğrencilerin arkadaşları ile yaptıkları grup çalışmalarının kontrolü sağlanacak
*Velinin, öğrenci ile ilgili gerekli bilgileri ve olumsuz davranışları okula bildirmesi sağlanacak.
*Verimli ders çalışma alışkanlığı kazandırılacak
*Okul–veli–öğretmen ilişkisi üst düzeye çıkartılacak ve dönem boyunca periyodik olarak öğrencinin okul ve evdeki durumu, davranışları konusunda veli ile görüşülecek
*Sınavlar konusunda veli ve okul rehber öğretmeni tarafından gerekli rehberlik ve yardımlar yapılacak.
*Öğrencinin okul dışındaki zamanını etkili bir biçimde kullanması sağlanacak.
*Kitap okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılacak

Madde 8: Öğrencilerin içinde bulundukları yaştan dolayı birçok problemlerinin olabileceği, öğretmenlerin bir anne, bir baba ya da çocuğun en iyi arkadaşıymış gibi ona yaklaşarak problemlerini çözmesinde yardımcı olabileceği Müzik Öğretmeni ……………. tarafından belirtildi.

Madde 9: Bazı öğrencilerin nasıl ders çalışmaları gerektiğini bilmedikleri, bu yüzden okul rehber öğretmeninin ve bütün öğretmenlerin öğrencileri verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirmeleri gerektiği Türkçe Öğretmeni …………. tarafından belirtildi. ………. velilerin de bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini çünkü evde öğrencilere onların rehberlik ettiğini ve bu konuda yeterli bilgiye sahip olmaları gerektiğini belirtti.

Madde 10: Bazı öğrencilerin derslerde sıkıldığını, konuların özelliğine göre derslerde konuyla ilgili yarışmalar, bulmacalar, hikayeler hazırlanabileceği, oyunlar oynanabileceği, bilgisayar kullanılabileceği 6/… Sınıf Rehber öğretmeni ……. tarafından belirtildi. Görsel Sanatlar öğretmeni …………; öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.

Madde 11: Okulumuzda bu dönem öğretmenlerimizin yaptığı yetiştirme kurslarının çok faydalı olduğu, bunun da gerek yazılı sınav gerekse deneme sınavı sonuçlarına yansıdığı belirtildi.
Sosyal ve kültürel etkinliklerin de öğrencilerin kişilikleri ve sosyal yönlerini geliştirdiği, bu nedenle bu tür etkinliklerin daha da arttırılarak devam ettirilmesi gerektiği üzerinde durulmuş ve bu konuda okul idaresiyle işbirliği yapılması gerektiği belirtilmiştir.

Madde 12: 6/.. sınıf öğretmeni ………. tarafından ………………………………. gibi öğrencilerin kendilerine güven duygusunun geliştiği ve bunun da büyük ölçüde ailelerinin katkısıyla sağlandığı belirtildi. Diğer öğrencilerin de ailelerinin bilgilendirilerek evde bir karar alınırken bu öğrencilerin de fikirlerinin alınması gerektiği, onların da düşüncelerinin, verecekleri kararların önemli olduğunun öğrencilere hissettirilmesi gerektiği, bu uygulamanın öğrencinin kendine güven duygusunun gelişmesine büyük katkı sağlayacağı belirtildi. Bu öğrencilere sınıfta ve okulda değişik görevler verilmesi de onların kendilerine güven duymalarını sağlayacağı Fen ve Tek. Öğretmeni …….. tarafından belirtildi.

Madde 13: Sınıfta …….. öğrencinin anne babasının ayrı olduğunu, …….. öğrencinin annesinin vefat ettiğini ve ailevi problemi olan öğrencilerin sorunlarını çözmede öğretmen-veli-öğrenci işbirliğinin şart olduğunu ifade eden Sınıf rehber öğretmeni …………..; veliyi de eğitim-öğretimin içine çekmeliyiz dedi. Öğretmenin göstereceği fedakârlığın fazlasıyla veliden beklenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması, internet cafelerden çocukların uzak tutulması konusunda titizlik gösterilmesi, ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.
Okul ve veli işbirliğinin sağlanmasını başarıyı olumlu yönde arttıracağını belirten İngilizce Öğretmeni ………….; öğretmenin tek başına başarı sağlamasının yeterli olmayacağını, velilerinin de üzerlerine düşen vazifeleri yapmaları gerektiğini, bu konuda velilerin pasif kaldıklarını, veli toplantılarında bu konunun velilere iletilmesi gerektiğini söyledi. Veli-öğretmen-öğrenci üçgeninin diyalog içinde olmasının başarıyı arttıracağını belirtti.

Madde 14: Öğrencilerin konulara ders kitabından hazırlanıp sınıfa gelerek anlatması yerine onları araştırmaya yöneltmek gerektiği Türkçe Öğretmeni ……… tarafından belirtildi. Öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşacaklarının bu yolla öğretileceği, kendi çabalarıyla, uğraşarak elde edecekleri bilginin daha kalıcı ve onlar için daha değerli olacağı eklendi.

Madde 15: Sosyal Bilgiler Öğretmeni ………….., çoğu öğrencinin kahvaltı yapmadan okula geldiğini ve aldıkları sağlıksız, boyalı, zararlı katkı maddesi bulunan yiyeceklerle beslendikleri belirtti. Bu durumun çocukların beden ve zihin gelişimlerinin olumsuz yönde etkilediğini, öğrencilerin ve velilerin bu konuda uyarılması gerektiğini vurguladı.

Madde 16: Öğrencilerin sürekli hareket halinde olduklarından düzenli olarak temizlik yapmaları gerektiğinin onlara anlatılması, bazen sınıflarda temizlik, kılık- kıyafet, saç, tırnak kontrolü yapılması gerektiği Matematik Öğretmeni …………. tarafından belirtildi.

Madde 17: Öğrencilerin yetenek ve ilgilerinin öğretmenler tarafından doldurulacak olan meslek yöneltme formlarında belirtileceği, ayrıca öğrencilerin sayısal ve sözel yeteneklerine göre, derslerine giren bütün öğretmenlerin branşlarının özelliğine göre onlara seçmek istedikleri liseler ve meslekler konusunda rehberlik yapacağı vurgulandı.
Madde 18: Başarılı, sağlıklı bir eğitim-öğretim dönemi geçirmek dileğiyle toplantıya son verildi.

ALINAN KARARLAR
1- Ders öğretmenlerinin, 6 /… sınıfındaki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık ve sosyal ilişkiler sorunlarında, paralellik ve tamamlayıcılık prensibiyle hareket etmelerine,
3- Öğrenci velileriyle iş birliğine gidilmesine,
4- Eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelebilmek için şubede derse giren öğretmenlerin iş birliğine gitmelerine,
5-Öğrenci devamsızlığının en aza indirilmesi için gayret gösterilmesine,
6- Konuların işlenişinde anlatım ve soru-cevap gibi klasik tekniklerle yetinmeyip, konuların özelliğine göre münazara, örnek olay incelemesi, problem çözme, kubaşık öğrenme, tiyatro, drama gibi öğrenciyi aktif kılan, onu araştırmaya ve incelemeye sevk eden tekniklere başvurulmasına,
karar verilmiştir.








SIRA NO ŞUBE ÖĞRETMENLERİNİN
ADI SOYADI
BRANŞ
İMZA
1 Türkçe
2 Matematik
3 Fen Bilimleri
4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
5 İngilizce
6 Görsel Sanatlar
7 Beden Eğitimi
8 Müzik
9 Sosyal Bilgiler
10 Bilişim Teknolojileri



………
Müdür Yardımcısı



Tasdik olunur
…...2015
………………
Okul Müdürü


Ek Dosyalar
.doc   2014-2015 2.Dönem şök..doc (Dosya Boyutu: 85.5 KB / İndirme Sayısı: 12)
Bul
Cevapla



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  2.dönem fen zümresi fenhane58 0 898 12/02/2018, 10:54
Son Yorum: fenhane58
  2017-2018 1. dönem il-ilçe bölge fen zümresi fenhane58 0 1,037 10/09/2017, 20:55
Son Yorum: fenhane58
  2017-2018 1. dönem fen zümresi fenhane58 0 947 06/09/2017, 23:07
Son Yorum: fenhane58
  2015-2016 ZEKA OYUNLARI EGZERSİZ YILLIK PLANI dersfen 0 1,564 08/10/2015, 13:12
Son Yorum: dersfen
  çevre eğitimi dersi 1.dönem zümresi dersfen 0 1,811 08/10/2015, 13:10
Son Yorum: dersfen
  2015-2016 7.sınıf çevre eğitimi yıllık planı dersfen 0 1,984 08/10/2015, 13:09
Son Yorum: dersfen
  2015-2016 satranç egzersiz planı dersfen 0 1,334 08/10/2015, 13:06
Son Yorum: dersfen
  2.dönem teog fen soru konu dağılımı dersfen 0 1,698 09/04/2015, 08:20
Son Yorum: dersfen
  detaylı olarak hazırlanmış 2.dönem fen zümresi dersfen 0 1,969 27/02/2015, 10:31
Son Yorum: dersfen
  2.dönem teog sınavında fen dersi için analiz örneği dersfen 0 2,681 25/02/2015, 09:46
Son Yorum: dersfen

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi